ISO 45001:2018
Bezbednost i zdravlje na radu
Svest o značaju zaštite zdravlja zaposlenih i bezebdnosti na radu sve više dolazi do izražaja u poslovnom svetu, zajedno sa jačanjem svesti o značaju ljudskih resursa i njihovom doprinosu vrednosti organizacije
Standard ISO 45001 je primenjiv na sve orgnizacije, koje žele da uspostave efikasan sistem koji štiti njihove zaposlene od svih identifikovanih rizika na radnom mestu i koje žele da:
- uspostave sistem upravljanja zaštitom zdravlja i bezbednoscu na radu, da bi eliminisale ili svele na minimum rizik za zaposlene i druge zainteresovane strane, koje mogu biti izložene OH&S rizicima proisteklim iz njenovih aktivnosti,
- primene, održavaju i kontinualno poboljšavaju sistem upravljanja zaštitom zdravlja i bezbednoscu na radu,
- osiguraju usaglašenost sa zakonskim zahtevima i sopstvenom politikom zastite zdravlja i bezbednosti na radu,
- demonstriraju drugima ovu usaglašenost,
- zatraže sertifikaciju/registraciju svog sistema upravljanja zaštitom zdravlja i bezbednoscu na radu od strane eksterne organizacije.
IMPLEMENTACIJA
Predviđene su sledeće aktivnosti po pojedinim fazama realizacije Projekata ISO 45001 - Standard za sisteme menadžmenta zaštitom zdravlja i bezbednošću na radu zaposlenih
- Definisanje organizacione strukture za realizaciju Projekta, što podrazumeva:
- određivanje predstavnika rukovodstva za sistem menadžmenta zdravljem i bezbednošću na radu,
- određivanje članova Tima za realizaciju Projekta;
- uvodna obuka predstavnika rukovodstva i članova Tima za uspostavljanje sistema menadžmenta zdravljem i bezbednošću na radu koja obuhvata:
- zahteve standarda ISO 45001,
- dokumentacija sistema menadžmenta zdravljem i bezbednošću na radu i način izrade dokumentacije;
- Identifikovanje normativnih dokumenata (zakoni, propisi nastali na osnovu zakona);
- Identifikovanje opasnosti, ocena rizika i upravljanje rizicima, što obuhvata:
- utvrđivanje metodologije za identifikaciju i ocenu rizika (identifikovanje operacija i aktivnosti koje su povezane sa rizicima za koje je potrebno primeniti mere za njihovo upravljanje),
- klasifikaciju rizika i identifikovanje onih rizika koji se moraju otkloniti ili se sa njima mora upravlajti,
- definisanje odgovornosti i ovlašćenja za postupanje i istraživanje nesrećnih slučajeva, incidenata i neusaglašenosti i preduzimanje mera za ublažavanje posledica,
- uspostavljanje i održavanje planova i postupaka radi identifikovanja potencijalnih incidenata i opasnih situacija,
- praćenje i merenje performansi zdravlja i bezbednosti na radu,
- uspostavljanje ciljeva zaštite i bezbednosti na radu,
- definisanje programa za ostvarenje ciljeva zaštite i bezbednosti na radu.
- Izrada dokumentacije sistema menadžmenta zdravljem i bezbednošću na radu;
- Obuka za primenu dokumentacije (obavlja se permanentno u toku realizacije konsultantske usluge);
- Obuka za interne provere – obuka za način provere uspešnosti primene sistema menadžmenta zdravljem i bezbednošću na radu;
- Interne provere i preispitivanje sistema menadžmenta zdravljem i bezbednošću na radu;
- Pripreme za sertifikaciju;
SERTIFIKACIJA
(prisustvo i pomoć tokom sertifikacije)